2011-01-21

Dagsläget

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har ont idag, ondare än i går, trots maxdos av medicinerna. Däremot mår jag inte lika illa. Livet blir lite krångligt när man inte kan stödja på foten. Nyss gjorde jag en smörgås, men med en krycka i vardera handen var det svårt att bära den tilll bordet. Jag tappade den på golvet och det var inte lätt att få upp den. Funderar på hur jag ska lyckas koka kaffe, det känns som en svår uppgift. Igår hade jag det så bra, eftersom mamma och Ingalill var här varsin del av dagen och tog hand om Oskar. Det innebar ju att jag fick lite uppassning också, de kokade kaffe, hämtade vatten och så vidare. Jag har lite garn så jag funderar på att sticka raggsockor, men jag vet inte om jag orkar springa runt och leta stickor och garn.
Barnen tycker nog att det är lite konstigt attt jag inte är som vanligt. Oskar förstår inte varför jag inte kan hämta saker åt honom, till exempel bubbelvatten. Elvira är så snäll och hjälpsam och hämtar saker som jag behöver och klappar på mig och frågar om jag har ont.
Usch, jag har svårt att koncentrera mig på att skriva. tabletterna gör mig lite smönig, dåsig. Får nog ta och vila lite nu.

4 kommentarer:

  1. Tror tabletterna påverkar din stavning också :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag känner mig rätt konstig emellanåt =(

    SvaraRadera
  3. Jag tycker synd om dig Lillstrumpan! Kram Syster Yster

    SvaraRadera
  4. Jag hoppade ju på kryckor när jag bröt knät, och jag kan rekommendera en liten ryggsäck på ryggen inomhus, att lägga saker i. Kaffet häller du upp i en termos och stoppar ner i ryggan och sedan hoppar du dit du ska och plockar upp termosen och myser :)

    Lycka till!
    Kram Annemari

    SvaraRadera