2011-01-30

Att sova gott

Det är skönt att sova. Jag gillar nätter när man sover gott, kanske vaknar till, ser att man har mååånga timmar kvar att sova och sen somnar om snabbt igen. Ofta vaknar jag dock på natten och har svårt att somna om, ligger och grubblar på något, somnar eventuellt om när morgonen nalkas bara för att snart bli väckt av väckarklockan eller barnen. Då är jag trött och ibland lite smågrinig. Sedan jag opererade foten har jag sovit så underbart gott, vilket nog till största delen berott på de värktabletter jag ätit, de gjorde mig trött och dåsig. Det kunde vara en nackdel på dagen, men ljuvligt på natten. Samtidigt tycker jag ju inte att det är eftersträvansvärt att behöva äta tabletter för att kunna sova. Nu har jag slutat äta de tabletterna, försöker klara mig på alvedon när det värker i foten. Vad händer då med nattsömnen? Jo, nu har jag börjat vakna om nätterna igen och kan inte somna om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar