2011-01-29

Ballong-pyssel

Elvira älskar att pyssla och ser gärna på pysselprogram på TV:n eller datorn. I ett svagt ögonblick lovade jag henne att vi skulle göra ballong-gubbar, och hon gav sig inte förrän jag infriat mitt löfte. Vi började att fylla mjöl i en ballong med hjälp av en tratt och en pinne.


Sen gjorde jag en knut på ballongen. Därefter trädde vi på två avklippta ballonger.


Elvira gjorde en gul och orange gubbe, Oskar valde röd och rosa.


Sen målade vi ansikte på dem med en vattenfast penna! Gubbarna går att forma och är rätt gosiga att krama på. Om man inte ger dem ansikten kan man använda dem som jongleringsbollar!


Barnen är nöjda! Jag också, jag vaknade kl 04.03 med en bedrövlig huvudvärk som nu äntligen börjar ge med sig. Det är skönt! Idag ska jag försöka ta mig utanför huset för första gången sen förra onsdagen. Jag ska försöka ta mig till Godisakuten för att köpa godis och till mamma och pappa och fika. Undrar hur världen utanför huset ser ut? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar