2011-01-23

Oskar, foten mm

Idag var Ingalill här och åt lunch. Håkan hade gjort kalops på älgkött. Oskar åt kött, sås lingonsylt och potatis i stooora mängder, speciellt kött och lingonsylt! Det var länge sedan han åt så mycket och så länge. En härlig syn att se. "Mera kött" och "Mera hallonsylt" ropade han med jämna mellanrum.
I eftermiddag har mamma och pappa varit här och fikat. Håkan hade köpt munkar med vaniljkräm i. Oskar slevade vaniljkräm med sked!
Oskar fick ett Kinderägg av Håkan när de var på Ica. På väg hem i bilen ville Oskar äta det. Håkan sa att han fick äta det när han kom hem. "Det här ÄR mitt hem", sa Oskar då! Han är ganska bestämd av sig, vår blivande diktator. Blivande förresten, han gör sitt bästa redan nu.
Jag har stickat en raggsocka åt Jossan. Det ska nog bli en till, vad det lider.
I övrigt har även denna dag för min del varit en dag i soffan. Jag törs/kan inte belasta foten så mycket och det blir jobbigt att hoppa på ett ben i längden, även om jag har kryckor. Inser att jag inte har varit utanför husets dörr på fyra dagar... Foten är svullen. Den gör lite ont trots tabletterna jag äter. Jag har försökt skära ner på mängden tabletter, men då har det gjort alldeles för ont. Men det blir nog snart bättre, får vi hoppas!

Det har inte blivit så många kort i mina inlägg på sista tiden. Det finns inte så mycket intressant att ta kort på här i soffan, that´s why.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar