2011-01-20

Ont i foten

Igår var ju som sagt foten bedövad, så då kände jag inte någon smärta. 01.24 i natt däremot... Jag vaknade och hade vansinnigt ont. Tog värktabletter och bestämde mig efter ett tag för gå på toaletten. Jag får belasta hälen, och igår när foten var bedövad gick det jättebra att gå lite. Nu när jag ställde ner foten gjorde det så ont att jag var tvungen att sätta mig. Jag var tvungen att be Håkan hämta kryckorna. Sen hoppade jag till toaletten. Ansträngningen och tabletterna gjorde att jag mådde otroligt illa, när jag hade kissat klart var jag tvungen att lägga mig på golvet i badrummet. Så där låg jag och tyckte synd om mig själv...
Efter ett tag gav illamåendet med sig och jag kunde krångla mig upp och tillbaka till sovrummet, varpå illamående attackerade mig igen. Därefter har jag sovit korta stunder, vaknat av smärtan, somnat om, vaknat igen osv.
Nu ligger jag i soffan och vilar. Så fort jag försöker förflytta mig mår jag illa och blir kallsvettig. Bäst att ligga still, alltså. Oskar är hemma idag, han har ju varit sjuk i veckan. Som tur är hade mamma möjlighet att vara här på förmiddagen och ta hand om honom, just nu leker de i hans rum. I eftermiddag kommer svärmor hit och tar över vabbandet. Vilken tur att jag har dem!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar