2020-05-31

Loppisrunda och årets första dopp

Vilken härlig dag det blev, lördagen den 30 maj. Oskar och jag klorade poolen i fredags, igår möttes vi av kristallklart vatten. Härligt! Oskar har ju varit i flera gånger, jag tänker vänta ett tag till. 



Maria kom och förmiddagsfikade Mathildas goda morotskaka!



Så dök josefin och tjejerna upp. Jag fick en födelsedagspresent i förskott. Jossan och Mathilda skulle ut på en minisemester, vi skulle vara barnvakt. Penny har tagit fotot. 



Håkan fick barnvakta utan mig dock, eftersom syrran och jag hade bokat in en utflykt vi också. En loppisrunda!!!  Redan på loppis nummer ett fyndade jag en massa. Det var där Mathilda och jag var förra året och fyndade, men det fanns, som synes, mer. På loppis nummer två fyndade vi också, en halvshabbig lokal men en hel del bra saker. 



Loppis nummer tre fick jag bara med mig en bok från, medan syrran fyndade Duplo. 
Loppis nummer fyra var i den här charmiga lilla stugan, härifrån fick jag med mig en helare leksaksspis till lekstugan. 



Sen åkte vi till Rönne kapell och åt lunch. De serverar kaffe och vatten utomhus, såhär i coronatider. 
Jag träffade min kompis Camilla, det var länge sedan. Hoppas vi kan träffas och ta en fika snart!



Maria och jag delade på en smörgås med mozzarella och lufttorkad skinka. Jag åt mest inkråmet (och lite bröd) och det var så gott! 



Vi delade på en citronmarängpaj till efterrätt. Det är bland det godaste jag vet, tror jag!



Vi besökte en trädgårdsaffär, eller vad säger man, och jag köpte en vinbärsbuske. 
På loppis nummer fem hittade jag saker till jobbet och en klänning. Sen köpte vi blommor på Granngården utan att inse att de skulle stänga och att personalen väntade på oss. De sa inget på en lång stund, så de får väl skylla sig själva. 
Loppis nummer sex var charmig men vi hittade inga fynd. Sen började det vara dags att åka hemåt. 



Och eftermiddagsfika med Håkan och alla barnen. 



Tjejerna ville bada. Penny doppade nästan hela sig och hade nog velat bada lite till senare. 



Roxanna tyckte det var kallt!



Oskar rullade runt i ett däck istället. 



Roxanna åkte skateboard!



Så åkte syrran och jag och tog årets första dopp!



Gissar på att det var ca 16 grader, det blev ett snabbt dopp för att det var det jag var inställd på, men jag hade nog kunnat vara i något längre. 



Hem igen, Penny och jag tog en selfie!



Oskar balanserade på en stol. Roxanna hoppade från en annan. 



Oskar satsade på ett magplask!



Kvällsmatsdags, grillat med hemgjord potatissallad! Mums!





Sen såg vi filmen Skalvet innan folk åkte hem/gick och la sig. Ja, några somnade tidigare, förstås. Och Oskar och jag hamnade framför nåt avsnitt av Vänner. Sen satt jag kvar och stickade och tittade på nån stand up med Henrik Schyffert tills klockan var alldeles för mycket!

En väldigt härlig dag blev det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar