2020-05-30

Första sommardagen!

Fredagseftermiddagen kändes som årets första sommardag, och jag kände mig riktigt lycklig!

Solen sken, det var varmt och än en gång måste jag skriva att det är så vackert i vår trädgård!



En fin bild på min fina tjej, bortsett från trimmern!



Elvira och jag fikade i värmen, snart dök Maria och Mathilda upp!
 


Maria åkte hem en kort stund, då grejade vi med poolen bland annat. Sen kom hon tillbaka och vi åt kvällsmat, grillat kött och Agnes gratäng. Jag vågade mig på att smaka lite mat, det kändes ok i magen. 
Sen tog vi en promenad till den nyöppnade glassbaren och åt efterrätt. Jag åt en halv kula, att köpa en hel glass var väl inte riktigt lönsamt, men det såg festligt ut och var gott!



Det är min brorsdotters man som nu öppnat glassbar utöver bowling och mat. Han har gjort iordning en trevlig uteplats på baksidan av byggnaden, med boulebanor och palmer. Det såg trevligt ut och vi hade en mysig stund där. Mycket folk var det där, men de satt åt andra hållet mot vad bilden är tagen. 



Sen gick vi hem, jag kollade Agatha Christie-serien Den gula hästen och stickade. Övriga la sig rätt tidigt. 

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med lite sommarvärme; det har behövts efter den här gräsliga våren...
    Jag började titta på den där Agatha Christie-serien men den var alldeles för nymodig/mörk/konstig så det blev bara ett avsnitt. Föredrar de gamla traditionella varianterna av engelska deckare.

    SvaraRadera