2020-05-01

Sköna maj, välkommen!

Tänk att det redan är maj! Jag tycker våren har gått så fort! Barnen och jag var lediga igår, fast jag gick till jobbet en sväng igår, jag hade lönesamtal och plockade ordning på lite grejer och skickade iväg ett par mail. 
När jag kom hem handlade jag. Sen slöade jag lite här hemma, jag stickade bland annat. 
På kvällen kom syrran och åt lite grillat med oss. Hon hade med sig en fin blombukett åt oss!



Sen åkte hon och jag och hämtade Johans termos, som han glömde när vi vandrade i lördags. Någon vänlig själ hade hittat den och ställt undan den till oss. 
Vi åkte på vackra småvägar och lyssnade på Sköna maj, Längtan till landet (Vintern rasat), Glad såsom fågeln och andra vårsånger. Det blev en härlig valborgsutflykt!



När vi kom hem åt vi glass! Sen tände Oskar en mini-brasa i trädgårdslandet. 



När Maria hade åkt hem tände vi en ny brasa, Elvira missade nämligen den första. Fast hon frös och gick snart in. 



Oskar gillar att elda! 



Det blev en fin valborgsbrasa!



Och nu är det maj! Snart blommar häggen, snart har den skira grönskan brett ut sig över vårt land. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar