2020-05-07

Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, veckan går så fort!

I måndags fick jag ett telefonsamtal och blev riktigt rädd. Oskar ringde och hade svårt att andas, astmamedicinen hjälpte inte. Vi fick skjuts till vårdcentralen och de kollade syresättning, lyssnade på lungorna med mycket mera, naturligtvis iförda förkläden, handskar och visir. Ja, först fick vi sitta i ett särskilt väntrum i entrén och sen gå in genom en särskild dörr direkt in till ett akutrum. 
De vet inte varför det blev svårt att andas, kanske astma, kanske något annat. Nu är andningen bra i alla fall, men han hostar och snorar fortfarande, så han har varit hemma denna vecka också. Det är så tråkigt, tycker han. 




I tisdags märkte jag upp vår iPad-vagn och snyggade till allt i den. Det känns så bra när det blir ordning och reda!



Hemma hade Elvira gjort en presentation om varför vi bör skaffa en katt till! Hon är kreativ, men lyckas inte övertala oss. Hon har varit hemma ett par dagar med halsont. 



Syrran och jag sprang lite i tisdags kväll! 



* Känsliga läsare varnas*


Med hjälp av en SuperCat lyckades vi äntligen få tag i musen under diskbänken. Den har bott där bra länge nu...



Igår jobbade jag, sen åkte jag hem och jobbade lite till. Och stickade. 

Idag har syrran och jag varit ute och sprungit, nu ska jag sy ihop Roxannas tröja så den blir klar!



Veckan har gått otroligt fort, fattar inte var tiden tar vägen???!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att Oskar mår lite bättre. Det är ju verkligen fasan att det skulle vara Viruset...Testades han? Ta hand om er <3

    SvaraRadera