2020-05-22

Lördags-fredag

Igår var ju en klämdag, en lördags-fredag, och vi var lediga. På förmiddagen åkte jag och handlade och sedan kom hon hem och fikade. Det är första gången vi fikar tillsammans sedan Corona. Vi satt ute, det var riktigt varmt och skönt, och naturligtvis höll vi avstånd! Roligt träffa min älskade mamma!



Fikagänget! Ja, Håkan var med på ett hörn också, men Elvira sov nog. 



Sedan blev det promenad/ joggning vid elljusspåret. Vi har så många fina stigar att gå på!





Jag sprang 1,5 km på en snittid på 6,12, nu är jag lite sugen på att komma under 6 minuter!



Till lunch blev det bananpannkaka med jordgubbar! Det är inte dumt alls!



Sen hängde vi i solen mest hela eftermiddagen. Jossan och tjejerna kom. Jossan stannade till kvällen, barnen stannar tills på söndag. 



Tre fina flickor!



Oskar solade. Fast det blev snabbt långtråkigt. 



Äppelträd i full blom. 



Elvira fixade till en förlängning av buren, så kaninerna kan få komma ut lite på gräset. Hör är Timjan, jag är säker på att hon letar efter en flyktväg, vår lilla rymling!



Eftermiddagsfika på altanen!



Håkan gjorde kebab på grillen. Det blev supergott!!!



Kyckling mm i libabröd. Älskar när vi kan äta kvällsmat ute!



När tjejerna lagt dig hyrde vi 1917, Elvira och Håkan hade inte sett den och ville gärna titta. Mathilda och jag såg den gärna igen. Jag stickade, förstås. 

Idag ska det visst regna, passande då att jag ska skjutsa Elvira och Ida till ett köpcenter. Risken finns dock att fler hittar dit...

1 kommentar:

  1. Härliga vårfoton!
    Vad roligt för er alla att kunna fika med din mamma <3
    Vad flitig du är med motionen, bra jobbat!!
    Vi åt ockås bananpannkakor idag, vi hade hallon till dem, gott :)

    SvaraRadera