2020-05-26

Besök på akuten

Igår gick jag hem från jobbet vid lunch pga magsmärtor. De växlade i intensitet men försvann inte. Det blev värre när jag åt eller drack. Jag låg och vilade men inget hjälpte.



Efter kvällsmaten ringde jag 1177, som skickade in mig till akuten. Håkan skjutsade mig. Efter en kort väntan fick jag komma in på ett rum. De tog ett EKG, magsmärtor kan tydligen bero på hjärtinfarkt hos kvinnor, och de tog en massa prover. Sedan fick jag vänta. En ung läkare kom och klämde på magen och sa att han misstänkte att det berodde på en inflammerad tarmficka, men att vi skulle avvakta proverna. Jag fick vänta en lång stund igen, som tur var hade jag en bok. Periodvis gjorde det förvänt för att kunna läsa. 



Läkaren kom tillbaka och sa att proverna såg bra ut,att det nog var en tarmficka och så fick jag Alvedon och en sjuktransport hem beställdes. Så småningom kom den, chauffören höll på att köra mig till fel ort först, men vi hamnade rätt till slut. Möttes hemma av en något orolig dotter! Smärtan hade gett sig något och jag kunde så småningom somna. 
Så kan man också spendera en kväll...

1 kommentar: