2020-05-22

Munkastigen etapp tre, förmiddagen

Igår, på Kristi Himmelsfärdsdag, var det dags för etapp tre på Munkastigen, som också är etapp 14 på Bergslagsleden. Vi startade vid målet som vanligt, men tog en av bilarna till starten vid Svartå Herrgård. 



Startklara!



Vi gick en bit, sen var det dags för en liten avstickare till Bojegruvan. Mathilda tog kort när Maria och jag funderade på hur vi skulle ta oss fram, det hade fallit ett och annat träd över stigen och gruvhålen. 



Jag fotograferar gruvan!



Gruvan! Det ser inte så mycket ut på kortet, men det var rätt branta kanter ner. 



Vi tog oss under en stock för att ta oss till en cache. Håkan hamnade farligt nära kanten. 



Vi gick vidare och hamnade på Trollkarlsberget. Den här etappen var mer krävande än tidigare etapper, det gick mycket uppför. Här har jag hittat en cache! Maria tog den här bilden. 



Mathilda tog den här. 



Och jag den här!
Tre bilder på samma plats men ut olika perspektiv!



Vi kom till en sjö, Lilla Tysslingen. 



Det var inte så mycket vandring på väg den här gången, det var skönt. 



Så kom vi fram till naturreservatet Rankemossen. Det är en högmosse, häftigt med en mosse som ligger så högt upp. 



Mathilda blickar ut över mossen. 



Johan och Håkan på Predikarberget vid mossen, där vi bestämde oss för att äta lunch. 



Lunchdags!



Tabbouleh med falafel och nybakat bröd!



Vi satt rätt bra i solen på berget vid mossen!



Håkan och jag!



En härlig förmiddag, fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar