2016-03-07

Tunga böcker och lätta kläder

I fredags bar jag hem 11,5 kg matteböcker i en Ikeapåse på ena axeln. Jag trodde jag skulle dö... Aj, min stackars axel. 2,5 kg matteboken hade jag dessutom stoppat i Oskars ryggsäck, så den kraken hade bakåtvikt. I vanliga fall har jag en "dramaten" och kör böckerna i, och på vintern kör jag pulka, men i fredags var det snöslask, inget bra väder för någotdera. Och eftersom jag varit borta ett par dagar ville jag verkligen kolla igenom alla matteböcker...
Gissa om jag var glad i morse när jag insåg att det var tillräckligt mycket snö för att jag skulle kunna dra böckerna i pulkan till jobbet?!


Efter jobbet skjutsade jag Elvira till gympan, Oskar åkte med Marcus. Ingmarie och jag gick som vanligt en promenad och idag fick vi sällskap av Ingmaries dotter Johanna, deras hund och en annan mamma. Oskar och Marcus hade blött ner sina kläder och Oskar hade lånat byxor och jacka av Marcus, men han tyckte det var lika bra att lämna tillbaka dem efter gympan. Därför blev det så att han gick omkring i och utanför Ica i shorts, t-shirt, stövlar och mössa... Själv tyckte han inte det var konstigt, mars är ju en vårmånad... Hm. Lik sin far kanske!


Elvira och jag var lite mer vettigt klädda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar