2016-03-27

Böcker i februari

?/1 Hyresgästerna av Sarah Waters
?/2 Lång väg hem av Lori Lansens
?/2 Du, jag och alla andra av Fionnuala Kearney
5/2 Bridget Jones - Mad about the boy av Helen Fielding
7/2 Tre sekunder av Roslund & Hellström
15/2 Rosieeffekten av Graeme Simsion
?/ 2 Blod på snö av Jo Nesbö
?/2 Vår egen lilla hemlighet av Ninni Schulman
?/2 Sonen av Jo Nesbö

9 böcker i februari. Sonen var en riktigt bra Nesbö. Rosieeffekten gissar jag är lite som att vara i huvudet på någon som har Aspergers. Jag gillar den lite vuxnare Bridget Jones, den har jag läst tidigare, men om de ska göra den som film kan ju inte Colin Firth vara med, hur går det då? Ser fram emot den kommande filmen, den som utspelar sig innan denna bok. Finns den som bok i England? Tre sekunder har jag också läst tidigare och den är riktigt spännande och bra. Lång väg hem var en rörande och spännande bok om en gammal kvinnas och en liten flickas liv och om livet för den svarta befolkningen i Kanada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar