2016-03-27

Påskdag med cykling, studs och en lugn stund med en bok

Idag påbörjade jag träningen till Tjejvättern! Jag tvingade Håkan hjälpa mig att hitta rätt pump, pumpade däcken och släpade med mig syrran runt samhället, en tur på ca 1 mil. En tiondel av Tjejvättern, det här ska väl inte vara omöjligt! Inget folk på vägarna och solsken - så vill jag ha det!


Vi hade pratat om att göra nåt, kanske åka och cacha eller så, men det enda barnen ville var att vi skulle sätta upp studsmattan, så det gjorde vi.


Och en stund i solen med en bra bok är ju inte fel, så jag var nöjd jag också!


Jag måste bara visa de fina blomsterarrangemangen som har satts upp i vårt samhälle, små fågelbon med påskliljor. Jättefint, tycker jag! I den här ställningen fanns det fina ljusbollar i julas, det var också fint! Roligt med lite fin utsmyckning i samhället.


 
Ikväll tänkte jag att jag skulle lägga mig tidigt, men här sitter jag nu, klockan är 23.35 och jag får verkligen säga åt mig själv på skarpen att jag inte ska se klart det sista avsnittet av säsong ett av River. Skärpning, Johanna!
 
Grace Mc Garvie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar