2016-03-25

Långfredag

Jag har väntat på den här dagen ett tag, dagen då jag får byta mobil, dvs dagen då jag kan förlänga mitt abonnemang. Elvira och jag åkte till stan och efter rätt lång tid kunde vi åka hem med en iPhone 6s åt mig och en tömd 5s och ett nytt simkort åt Oskar. Lite för stor är den egentligen, men man vänjer sig väl.


När vi åkte från stan passade vi på att hämta upp Andjelin, så Elvira och henne har vi inte sett mycket av efter det. Men de har kul! Oskar har naturligtvis varit hos Marcus även idag, så honom hämtade jag hem vid 16-tiden.
Imorgon måste vår höna ha värpt kycklingar, så idag har jag gjort marsipankycklingar. Så här blev de i år. Huvudena föll av på ett par, men jag hade gjort ett par extra som tur var. Hur jag gjorde kan du läsa om i ett tidigare inlägg


Den här lilla damen kom hit framåt kvällen. Hon är så söt!


Eftersom hon inte är hos oss i morgon pga flytt, så fick hon sitt påskägg idag (vi har en förutseende påskhare!) En bok och en smoothie fick hon i ägget!


Frågan är om hon inte hade önskat att det var en mobil istället?


Håkan har lagat en massa god mat, underbart!


Vi blev många damer vid matbordet, mamma, svärmor Ingalill, Mathilda, Josefin, Penny och vid det andra bordet Elvira och Andjelin. Håkan och Oskar var i klar minoritet. Men förhoppningsvis hade de det trevligt ändå! Det hade jag!

 
Sedan har jag bakat tårtbottnar, återkommer om detta. Jag har också hunnit slöa, sticka raggsockor och titta på ett avsnitt av River, som en kollega rekommenderade i en kommentar i ett annat inlägg. Den var lite annorlunda, det ska bli intressant att se vart den tar vägen. Jag är inte helt såld på den, men ser gärna fler avsnitt. Jag ska också kolla in serien Rita, som jag också blev rekommenderad.
Men inte nu, nu är det läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar