2016-03-14

Tandläkarbesök och Grej of the Day

I morse tog Elvira och jag en promenad till tandläkaren.


Besöket gick bra, men jag insåg att det här är sista undersökningen som jag får vabba för, när hon fyller 12 år så är väl tanken att hon ska klara det själv. När blev min lilla tös så stor? Varför kan man inte stanna tiden ibland?


I eftermiddags var jag på läromedelsmässa. Vi fikade och tittade på böcker.


Men framför allt lyssnade vi på Mr Grej of the Day, Micke Hermansson. Han är "uppfinnaren" bakom Grej of the Day, en sorts mikrolektioner med makroeffekt, som han säger. Jag har hållt på med Grej of the Day i min klass en gång i veckan det här läsåret och de tycker det är jättekul och intressant. Jag också!
Det var en intressant föreläsning och Micke är en duktig och rolig föreläsare!

 
I kväll har jag gått en promenad medan barnen hade gympa, med en kollega/förälder i klassen den här gången. De två mammorna jag brukar promenera med fick lov att hjälpa till på gymnastiken.
Stickat sockor och sett på film har jag också gjort, men nu ska jag sova. God natt!
 
Kunskap är coolt!
Micke Hermansson (m fl?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar