2017-03-25

Studiedagsfredag

Igår var det studiedag. Barnen var och lekte/red, Elvira testade att stå på hästen bland annat!


Själv var jag på föreläsning på förmiddagen. På lunchen åkte vi till Sockenstugan och åt mat, och fick kaffe i kaffekoppar, det händer så sällan att det är charmigt! På eftermiddagen hade vi diskusssioner om konflikthantering mm. 


När jag hade hämtat barnen åkte vi och handlade lite smått och gott som Håkan missat, och vi lyckades få med oss tre av GBs nya glassar. Minionglassen smakade banan, barnen gillade den. Solero strawberry smoothie var sådär tyckte barnen, den lilla slick jag fick smaka var god. Daim liquorice var ok, svag lakritspuck med choklad typ. Originalet är godare. 


Sen upptäckte jag något sorgligt. Min geocachingapp har gått ur tiden. Det har ryktats om detta i över ett år, men jag har inte velat tro det. Självklart skaffade jag en ny, men det verkar som om alla appar nu kräver att man är premiummedlem för att de ska fungera bra. Surt, det kostar en slant. Och det gjorde appen jag skaffade också. 


Till kvällsmat blev det räkor och havskräftor med aioli och vitlöksbröd! Gott!


Medan barnen tittade på program de gillar, bl a Wild kids, tittade jag på Rebecka Martinsson på datorn. Har inte hunnit börja med serien förut, men den var bra så nu ska den ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar