2017-03-01

En lyckad överraskning!

Håkan ville absolut inte bli firad på sin femtioårsdag. Han har bjudit in de närmaste släktingarna till helgen, men födelsedagen skulle vi inte ha några gäster. Så jag var lite nervös inför vad han skulle tycka om överraskningen som jag och Håkans stora barn planerat, att de skulle komma och ha med sig mat och dryck och fira honom. På eftermiddagen fick jag oroliga sms från honom. "Det är väl ingen som kommer idag?" "Jag har ingen aning", ljög jag. Strax före kl 18 stod Håkan på övervåningen och hängde tvätt. Jossan smög sig in med Penny och Roxanna och Elvira tog Penny och gick upp till Håkan. Han blev jätteförvånad och glad!


Han fick lokalproducerad öl i fin förpackning! Och ett bidrag till Krakow-resan, det fick han av alla de stora barnen. 


Sen satt vi och pratade en stund med Jossan och barnen. Plötsligt kliver Mathilda in, tätt följd av Kalle och Daniella! Då trodde jag att ögonen skulle ramla ur sina hålor, så häpen blev han! De hade med sig thaimat och sushi och dryck!



Vi åt och hade trevligt!


Gott var det!



Jag hade lyckats beställa och hämta en tårta utan att Håkan visste det!


 Dagen till ära åt till och med Håkan tårta. 


Barnen fick naturligtvis mycket uppmärksamhet. Roxanna hade ögonen öppna mer än vanligt. 


Hon är så lugn och trivs bra i alla famnar. 


Elvira och Oskar roade Penny!


Josefin och Roxanna. 


Penny tyckte det var jättekul att leka med ballongerna, övertrött for hon omkring och var inte still en sekund!


Håkan passade naturligtvis också på att hålla lilla Roxanna!


Överraskningen blev mycket lyckad! Håkan sa idag att det var hans bästa födelsedag, det känns väldigt roligt!!!

2 kommentarer:

  1. Härligt att födelsedagen blev lyckad!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt det låter! Det är svårt när man ska fixa åt andra; så lätt att det blir fel och besvikelse... Underbart att ni kunde ge din 'gubbe' en sådan fin dag:)

    SvaraRadera