2017-03-18

Jobblördag utan jobb

Jag hann med mycket igår, tyckte jag. Innan frukost hade jag impregnerat vinterkläder, vattnat plantor, tvättat, vikt tvätt, dammat, dammsugit, våttorkat och tvingat barnen att städa sina rum. (Ja, jag åt rätt sen frukost)

Innan lunch hade jag också hunnit sätta upp krokar i garaget, tvätta lite till och ta med barnen och handla lördagsgodis och fylla på förråden med schampo, duschcreme mm på Dollarstore. 

Till lunch hade jag lovat barnen våfflor, så det blev det!


Efter lunch räfsade jag bort lite löv och gräs så att lökväxterna som är på väg upp syns lite bättre. Jag plockade in pulkorna i garaget och fick barnen att plocka ihop lite leksaker som låg utspridda. Utegranen hamnade på vår komposthög. 


Sedan satt jag och läste en stund i solen medan barnen lekte. 


Oskar tog på sig en tröja som han inte använt tidigare och han var så nöjd för den var så snygg!


Elvira blev nöjd med krokarna i garaget och hängde upp sina ridgrejer. 
Sedan åkte hon och motionerade hästar en stund. 


Jag åkte iväg med lite utrensade kläder till min brorsdotter Viktoria och passade på att gosa lite med lilla Nils, som nu är två månader gammal! Liten sötnos!


Det började hagla när jag var på väg hem. Stora hagelkorn!


Och många! Hoppas de snabbt smälter bort. 


Jag köpte nya korgar till badrummet, nu får allt plats och syns inte så väl. 


Nya gardiner i köksfönstret och ja, jag putsade fönstret innan!


Sedan åkte Oskar, jag och syrran och hämtade en cykel åt Elvira som syrran hade stående, vi får se om vi kan fräscha till den. 
Syrran stannade kvar och vi åt hemgjord pizza och tittade på filmen Snowdogs. 

Håkan har promenerat i Gdansk, besökt Sopot och varit på ölprovning. Nu får han snart ta och komma hem!

En härlig dag på många sätt och jag fick  mycket gjort, men jobbet jag borde gjort, att skriva klart klassens omdömen, det gjorde jag inte...

2 kommentarer:

  1. Oj vad mycket du hunnit med, härligt när man kan jobba undan sådär! Här är förvaringen ett ständigt dilemma...

    SvaraRadera
  2. Wow, jag blir helt slut bara jag läser om vad du har hunnit med..! Jag undrar om jag någonsin kommer att ha så mycket energi igen så att jag skulle kunna orka med så mycket på en dag...

    SvaraRadera