2017-03-08

Fritids, flickor, framtid och film

Fritids: Så här såg det ut igår när jag hämtade Oskar på fritids! Högt upp bakom basketkorgen gömde han sig!


Flickor: Josefin la ut den här supergulliga bilden på sina fina flickor, jättefin bild som jag snodde!


Framtid: Elviras skola hade Öppet hus idag. Jag och Elvira var där en stund, jag pratade med hennes lärare litegrann. Sedan stannade hon där med sina kompisar och gick och tittade på den delen av skolan där högstadiet håller till, där hon ska börja i höst. Under tiden åkte jag och hämtade Oskar hos Marcus. Det här bilden är tagen från mellanstadiets del av skolan mot högstadiets del. 


Film: Syrran och jag passade på att gå på bio såhär på internationella kvinnodagen och se Hidden figures (Dolda tillgångar). Filmen bygger på en sann berättelse om tre smarta svarta kvinnor i 60-talets USA som arbetade åt NASA och bidrog till att sända upp amerikaner i rymden och till månen. Att tänka sig att det här utspelade sig när mina syskon var små, särskilda arbetsplatser, toaletter, platser på bussen mm för färgade, det känns konstigt. Det känns som om det borde vara längre sedan, samtidigt som vi borde ha kommit längre med jämställdhet nu. 

Filmen var otroligt bra, härligt med en verklighetsbaserad positiv film om den här tidsperioden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar