2009-03-16

Varför göra idag...

....det man kan skjuta upp till imorgon? Ja, jag är lat, så är det bara. Jag vet att jag borde diska och vattna blommorna och plocka upp leksaker mm nu när Elvira är på dagis och Oskar sover, men det är roligare att sitta vid datorn! Jag hinner säkert göra det tråkiga sen. Nån gång. Kanske.



Lägger in en bild på min charmige son! Visst är han söt? För ett år sedan låg han i min mage och jag kunde knappt gå på grund av foglossning. Jättejobbigt, skulle jag utanför huset fick jag åka bil eller rullstol, och jag hade ständigt ont. Just det, att aldrig vara smärtfri utan att pendla mellan smärta från 2 - 8 på en smärtskala från 1 - 10, det var tufft. Stackars Elvira, jag kunde inte hjälpa henne mycket eller göra roliga saker med henne. Det var nog allra värst för henne. Håkan hade det nog också lite jobbigt, han fick göra precis allt här hemma den perioden. Jag lyckades nog hålla modet uppe rätt hyfsat ändå, längtade ju så efter min lille plutt! Och de dagar solen sken och det varmt, när jag inte hade vansinnigt ont utan kunde sitta i min solstol och läsa, de dagarna var nästan ok. Men fler barn ska jag inte ha...

Nej, nu ska jag antingen göra lite nytta eller fixa hit en bild på mig själv, håller ju fortfarande på att lära mig hur man bygger upp en sån här blogg.

Dagens citat:

Att fatta beslutet att skaffa barn är ett oerhört ställningstagande. Det är det samma som att besluta sig för att resten av livet ha sitt hjärta vandrande utanför ens kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar