2009-03-27

Resa till Ullared

Igår var vi iväg på vår stora shoppingresa till GeKås, Ullared! Mathilda, min svärmor Ingalill och jag packade in oss i bilen strax före kl 6 i går morse och åkte och hämtade min mamma. Sen for vi iväg. Vi tog vägen över Göteborg, det är den snabbaste vägen. Med ett frukoststopp (äggmackor) så tog det ca 4 timmar. Väl där nere bestämde vi tid när vi skulle träffas och äta lunch, sen var det bara att shoppa loss!

De andra hade inte fullt så många måsten på sin lista (de har ju inga småbarn) så de var klara långt före mig, så på slutet fick jag skynda mig, hann bara skumma vissa avdelningar tyvärr. Har redan kommit på saker jag skulle ha tittat efter...
När jag kom till kassan gissade jag på att mina varor skulle gå på 4000 kr. Facit: 4020,65. Bra gissat!

Vi åkte hem via Ulricehamn och Skövde, en något kortare väg som dock tar lite längre tid. Men det är skönt med variation. Vi åt kvällsmat på McDonalds i Falköping.
När vi kom hem sov barnen. Håkan tittade, måttligt road, på våra fynd. Gladast blev han över flaskorna med Cillit Bang som jag hade köpt åt honom. Det är min man, det!
I morse fick Elvira se sina kläder mm, hon blev överlycklig!

Ska strax lägga in bilder på mina inköp!


Bilen blev full!

Trötta medresenärer vilar!

Dagens citat:
"Nu har du inte råd att tjäna mer!"
Mamma (i ett försök att begränsa mina Ullaredsinköp ;-)

1 kommentar:

  1. Hej! Tänkte fråga ifall det är ok att jag länkat till ditt ullaredsinlägg i minblogg.. om inte så hör av dig så tar jag bort det =0)
    Tack på förhand..
    //C

    SvaraRadera