2009-03-15

Solsken!

Tur att inte alla dagar är lika! Idag har varit en härlig dag. Visserligen började den, som de flesta andra dagar, lite för tidigt för min smak, men Håkan gick upp och tog hand om barnen så jag fick ligga kvar och slöa, även om jag inte kunde somna om. Jag gjorde inte så mycket på förmiddagen, men jag gick en "söva Oskar i vagnen"-promenad som doftade vår, även om det var mulet. Min syster Maria kom och åt lunch hos oss. Hennes man och dotter var i Sälen, så vi förbarmade oss :-) över henne och bjöd på kantarellsoppa och vitlöksbaguette. Mmm, vad gott det var. Sen är det alltid trevligt att få en pratstund med syrran!

Medan vi åt sprack himlen upp och solen började skina, så på eftermiddagen tog vi en lite längre promenad runt i samhället i vårsolen. Mathilda, Håkan och jag promenerade, Oskar åkte vagn och Elvira cyklade. Elvira tyckte det var varmt, nästan som sommar!


När vi kom hem drack Elvira varm Oboy och vi andra fikade på kaffe och kladdkaka från igår, då vi också hade en trevlig dag med vänner som kom på fika. Sen satte Håkan och jag oss vid datorn och bokade en hotellövernattning till våran 5-åriga bröllopsdag lite längre fram i vår. Nu ska vi bara ordna barnvakt också... Mathilda, Lovisa, mamma, vad gör ni då?

Nu återstår det att se om kvällen blir lika trevlig som dagen varit. Håkan håller redan på att förbereda någon god mat, det är ju ett gott tecken!

Dagen citat:
Solen skiner alltid, fast ibland bakom molnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar