2009-03-30

Måndag igen

Då var det måndag igen. Håkan har visserligen jobbat i helgen, så den rätta helgkänslan infann sig aldrig.
Måndagar har vi fullt upp. Elvira går till förskolan på förmiddagen.
På eftermiddagen brukar vi gå till Killevippen, kommunens Öppna Förskola. Vi har nyss kommit hem därifrån. Elvira, Ida och Felix har lekt hela tiden och haft jättekul. Vi hade sångstund och fikade. Oskar har ålat omkring på golvet med sina kompisar.
Om en stund ska Elvira iväg på Stor- och litengympa. Tyvärr ligger två av veckans aktiviteter på samma dag, så när gympan är slut brukar orken också vara det. Men Elvira älskar gympan, tycker det är jättekul. Idag ska Håkan följa med Elvira. Jag har, som jag skrivit tidigare, ont i halsen och är lite förkyld, då får jag så svårt att andas (astma), så det är skönast om jag slipper springa omkring på gympan.

Dagens citat:
Den här veckan kommer att gå fort, i övermorgon är det redan onsdag, sa dagkarln.

1 kommentar:

  1. Hej Johanna
    Jag gör ett nytt försök att få in en kommentar är inte så inne i bloggvärlden än men oerhört roligt att följa lite Laxåliv. Kul att se din söta små godingar också. Jag njuter för fullt av lilla Alma som fyller 1 år om 17 dagar. . . . Stor kram till dej och familjen
    Ingegerd i Tenhult

    SvaraRadera