2009-03-29

Det är mycket nu...

Sommartid, Earth hour, halsont, teater, pizza, Söndax - idag har jag mycket att skriva om!

Jag börjar med teatern: Igår vid kvart över ett åkte Elvira och jag, Elviras kompis Ida och hennes mamma Emma in till Örebro för att gå på teater. Vi såg till att vara ute i god tid, med tanke på väglaget. Därför hann vi först med att titta i affärerna på Krämaren, där vi träffade fler Laxåbor som skulle på teater. Sen gick vi till Hjalmar Bergman-teatern, där vi såg föreställningen Stackars Pettson tältar. Barnen tyckte det var roligt men den var lite i längsta laget, som tur var kunde de stå upp och röra lite på sig där vi satt. Efter det kunde man få träffa skådespelarna, men när vi såg kön så bestämde vi oss för att hoppa över det. Vi åkte till McDonalds och åt mellanmål istället. Sen åkte vi hemåt med två nöjda men trötta tjejer!

På kvällen bestämde vi oss för att äta pizza, ingen av oss orkade laga mat... Elvira och jag delade på en pizza, hälften La Bussola åt henne, hälften kebabpizza åt mig. Hon åt nästan en hel slice... (Men hon åt ju 5 tuggor hamburgare till mellanmål.)
Earth hour var det ju igår kväll - släckte ni? Vi släckte överallt utom i Oskars rum (han låg och skulle somna just då) men vi hade TV:n på, vi såg på Robinsson. Såg att flera av grannarna också släckte ner. Det är rätt läckert att se före- och efter-kort från kända platser i världen. Sen är jag osäker på om detta får någon betydelse för miljön, många gör det nog som en häftig grej, men kanske får det några att tänka sig för lite.

Och nu har vi ställt fram klockorna till sommartid. Fattar inte varför vi ska krångla med sådant, jag skulle hellre vilja ha sommartid året om. Det är ju bara krångligt! Framför allt när man har småbarn som man nu antingen måste försöka få att somna en timme tidigare än vad deras kroppar är vana vid, eller så får de somna på den tid deras kroppar är vana vid men då är klockan en hel timme senare än vanligt. Krångel, krångel.

I morse vaknade jag och hade hemskt ont i halsen. Har haft det ett par dagar, men idag var det värre. Vill inte bli sjuk! Vi ska ju till Sälen om en vecka, och då ska helst hela familjen vara frisk! Mamma kom hit med en flaska Echinagard, med förhoppningen att det skulle hjälpa. Vi får väl se!

Mamma tog med sig Elvira till Söndax, jag orkade inte. Jag tror att de ska baka idag, och Elvira har varit där fem gånger nu, så hon ska få en 5-gångersgrej.

Nu ska jag duscha, så jag kan gå ut och söva Oskar sedan!
Dagen citat:
Vi skapar vår egen miljö. Vi får precis vad vi förtjänar. Hur kan vi bli förnärmade av livet vi själva skapat? Vem kan vi lägga skulden på, vem ska vi ge erkännandet utom oss själva? Vem kan förändra det, när vi än vill, utom vi själva?
Richard David Bach




2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt det där med sommartid. På NZ ställer de nu om till vintertid istället... Fast inte förrän nästa helg. Men det heter daylightsaving time på engelska, då kan man ju lättare förstå vitsen med det hela, även om småbarn, hundar och magen inte styrs helt av klockan på några dagar/ Kram Syster Yster

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade hit :) Kul med Ullared. Jag är med sugen på att åka dit. Hade de playstation 2 där? // maria

    SvaraRadera