2009-03-20

Idag har jag...

... varit hemma med bägge barnen, eftersom förskolepersonalen har studiedag.
... vaknat kl 6 av en gnällig Oskar, som sedan somnade om i min säng medan han låg och grejade med min lugg. Mysigt! Det visade sig sedan att han har feber, stackarn.
... varit och handlat med Elvira, medan Mathilda barnvaktade Oskar. Elvira var jätteduktig i affären, höll inte på och gnälla och tjata.
... gjort barnmat åt Oskar, massor med burkar med köttfärssås och risoni, samt jordgubb- och bananpuré, som var så god att både jag, Elvira och Mathilda var tvungna att smaka.
... diskat tills jag fick ont i ryggen.
... promenerat till Ica med Mathilda och Oskar och klagat på att de inte dragit av blöjrabatten. Sen promenerade vi hem igen, men Oskar ville inte sova så jag fick gå en vända till. Det blev kallt om öronen.

I morgon borde jag...
... åka till Tysslingen tidigt på morgonen och titta på svanar eller vad det nu är för fåglar som tänker dyka upp där. Men mest troligt är att vi inte orkar.
... baka bröd.
... göra kalops åt Oskar.
... se över vad Oskar och Elvira har för kläder och vad jag behöver leta efter åt dem i Ullared.
... städa, diska, tvätta, damma med mera, med mera...

Nu ska jag...
... sätta mig och läsa min bok, tror jag!!!

Dagens citat:
Arbeta och du blir stark; sitt stilla och du kommer att stinka.
Ordspråk från Arabländerna

1 kommentar: