2009-03-13

Mulet, grått och trist

Vissa dagar är rätt tråkiga. Som idag. Det är mulet ute. Håkan jobbar, slutar kl 22 i kväll. Jag är trött, får aldrig sova tillräckligt nuförtiden. Konstigt, de flesta får sova lite när bebisarna är nyfödda och vaknar hela nätterna, men Oskar har sovit jättebra ända tills nu, då han dels vaknar på kvällen/natten eftersom han är förkyld, och dels vaknar mycket tidigare än han brukar på mornarna. Dessutom har Elvira en period av mardrömmar mm. Och det är naturligtvis jag som får ta hand om dem, Håkan vaknar inte. Det är klart, han behöver ju sova, han går ju upp så tidigt, men jag önskar att jag kunde få sova ostört en natt. Och morgon. Så, jag är trött och har lite lätt huvudvärk, är ensam hemma med barnen resten av dagen, utom om mamma tittar förbi, och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Oskar är gnällig, han vill bli road nu. Bäst jag slutar...
Dagens citat:
Människan är det enda djur som har tråkigt. Källa: Erich Fromm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar