2009-03-24

En alldeles vanlig dag

Idag är det tisdag. Det snöade massor i går kväll och i natt, så nu är marken helt täckt av snö igen. Precis nu kom snöplogen och körde förbi vårt hus. Det är ganska vackert när det ligger vit, orörd snö över hela gräsmattan men nej, jag vill inte se den! Jag är trött på snö!

Elvira tog med sig Isak hem från förskolan idag igen, det är så bra när han följer med hit, de leker och har roligt och det blir inte alls samma tjat som när Elvira är ensam hemma. Får se om vi får hit Alexsandra (min trevliga svägerska och Isaks mamma) på fika när hon slutar jobbet.

Jag är trött idag, det är ju inte helt unikt för denna dag. Ändå har jag faktiskt sovit ganska bra i natt. Jag somnade vid 22.30, vaknade när Håkan kom hem 23.30, men kunde somna om snabbt igen, sen sov jag tills Elvira väckte mig vid 6. Tröttheten kanske beror på allergin och allergimedicinen.

Vad har jag gjort annars idag då? Tvättat, vattnat blommorna, matat Oskar, bytt på Oskar, lekt med Oskar, sövt Oskar, hämtat barn på dagis. Ja, jag har väl sett till så Elvira fick frukost och kläder på kroppen också. Ordnat PIN-kod så Håkan kan anmäla sig till universitetet. Försökt förstå varför inte besöksräknaren i min blogg fungerar. Kollat om jag fick tillbaka på skatten - både jag och Håkan fick det, skönt! Surfat runt lite och kollat vad man kan göra på Öland och vad det kostar. Snart ska jag ordna mellanmål åt Isak och Elvira. Håkan har jour i kväll, så eventuellt är han borta hela kvällen. Tur att Mathilda är hemma och håller oss sällskap! Nu ska Elvira och Isak måla med glitterpennor, bäst jag hjälper dem lite!

Dagens citat:
Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark, som sol över mörka gärden.
Nils Ferlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar