2021-07-13

Stor-Närfjället!

Igår gjorde vi en av de finaste vandringarna jag gjort, upp på Stor-Närfjället. Vi parkerade bilen på en plan i stugområdet mitt emot Tandådalen och gav oss av. Som ni ser fick vi med oss barnen!



De drog snabbt ifrån oss i uppförsbacken..,



Som tur var tog de pauser och väntade in oss då och då. 



När vi vände oss om såg vi den enormt vackra utsikten!



Efter ett tag planade det ut lite, tur! Det är jobbigt att gå uppför!



Vätskepauser är viktigt!



Efter drygt 3 km kom vi upp på toppen. Nu kunde vi se den vackra utsikten åt alla håll!



Vi gick vidare mot Närfjällsstugan. M


Även där var utsikten vacker!



Vi åt lunch på trappen till stugan. 



Jag välkomnades till Norge av Telia. Då har man väl nästan varit utomlands, väl?


Sen vandrade vi tillbaka, fast vi tog en annan stig. 



Den gick på andra sidan Närfjällsgravarna och vi såg Lägerdalsfjället, där vi vandrade förra året. 



Många vätskepauser är viktigt i värmen!



Det började gå nedför och bli lite ner skog. Vi såg flera stora områden med stenar, vi gissar på klapperstensfält? Det var jobbigt att gå över dem. 



Snart närmade vi oss bilen. 



Det blev en härlig vandring på drygt en mil, med mycket uppför. Det känns i benen, kan jag ju säga!

Håkan och jag åkte och handlade. Sen blev det en härlig stund i solen. Jag är röd i ansiktet nu!



Till kvällsmat blev det tacos och sen såg Oskar och jag klart Inception. Elvira och jag gick en Shiropromenad!



Stegen uppför var jobbiga och kändes i benen!



Ännu en härlig dag i Sälen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar