2021-07-05

Staketbygge, saft och cache-fixande!

I helgen har jag hjälpt syrran med att riva hennes gamla staket och montera ett nytt. Elvira var där i lördags och målade. 



Skönt att jobba i skuggan. 



Staketet växer fram, del för del. 



Lunchpaus med lite sallad. 



Mamma kom med lite fikabröd åt oss!



När kvällen kom hade vi fått upp staket på en sida av tomten. 





På kvällen grillade vi, syrran kom hem till oss och åt. Hon och jag och Oskar spelade Racko. 

Igår förmiddag fortsatte vi med nästa sida, så långt vi kunde. Ett par plintar behöver bytas ut och det hade vi inte material till. 



Såhär långt kom vi!



Sen plockade jag fläderblommor tillsammans med mamma!



Och gjorde jordgubb- och flädersaft!



Jag stickade i skuggan. 



Efter kvällsmaten hämtade jag Elvira hos Ivar. Sedan åkte Håkan och jag och fixade med några av våra geocacher, några hade blöt loggremsa och nån behövde flyttas. 



En vacker, ljummen kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar