2021-07-23

Mammas födelsedagsutflykt!

Min syster och jag har i många år nu gett mamma en utflykt i födelsedagspresent istället för saker. Igår blev årets utflykt av. Vi åkte till Örebro, där min mamma är född och bodde sitt första levnadsår. Men vi började med fika hemma hos mig!



När vi kom till Örebro åkte vi till den gatan där mamma bott. Vi försökte lokalisera huset med hjälp av ett foto, men det lyckades vi inte med. Många hus har gjorts om. 



Det var vackert där, hur som helst. 



Jag blir aldrig bra på selfies, min ansiktsform blir konstig, men här är vi i alla fall. Mor och döttrar!



Vi åkte till Wadköping och åt lunch. Sommarsallad med mozzarella och pesto tog jag, det var gott!



Två av mina favoritkvinnor!



Sen strosade vi runt lite i Wadköping. De har ställt dit så fina trädjur. Ser du geten på taket?



Skolmuseet



Ett par får!



 Mamma och jag i handelsboden! Lite trångt, vi stod så nära Maria att vi inte visste var vi skulle titta och blev lite full i skratt!



På hemvägen åkte vi gamla vägen hem, roligare än motorvägen när man inte har bråttom!

Tack mamma och syrran för en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar