2021-07-02

Gränna, Örserum, Vadstena, Motala och hem igen!

När vi kom tillbaka till fastlandet efter vårt besök på Visingsö behövde våra trötta ben vila lite, så vi gick för att fika. Jag glömde dock plånboken i ryggsäcken i bilen, så vi fick gå tillbaka, vilket nog innebar att vi gick ca 1,5 km extra… 

Fikat var gott i alla fall! Vi passade också på att köpa polkagrisar till barn och barnbarn. 



Sen åkte vi till hotellet i Örserum och duschade och vilade, innan det var dags för kvällsmat. Vi åt på Pir Kro i hamnen. Helt ok, men inte fantastiskt. 



Vi gick en sväng i hamnen och tog ett par cacher. 



Jag köpte glass till efterrätt, valnöt och strawberry/cheesecake. 


Vi åkte upp på Grännaberget och tittade på utsikten!



Sen åkte vi tillbaka till hotellet, Smålandsgården. Samma hotell som vi bodde en natt på förra sommaren. 



Till och med samma rum!



Utsikt från fönstret. 



Efter en god natts sömn åt vi frukost. Vissa saker gillade jag mycket. Vattnet, t ex. 



Ja, och inredningen!



Brödet var fantastiskt, likaså färskosten, tryffelsalamin och blåbärssylten med kanel. Det fanns varma grejer till Håkan. Det jag inte var nöjd med var dels logistiken, tallrikarna till yoghurt mm stod i mitten med yoghurt mm på vänster sida och müsli mm på höger sida. Det blir inget naturligt flyt. Det var liknande problem med bröd och pålägg. Sen hade de naturell yoghurt och fil, vilket är vad jag vill ha, men det skulle inte gillas av mina barn. Till det fanns müsli och granola, sylt och hårda bär. Det var lite för mycket hopblandade saker, jag föredrar att kunna blanda själv. Och bären var stenhårda. 

Annars är det ett mysigt hotell med god frukost!



Vi åkte vidare, tog turistvägen hem från Gränna. Här är ekskogar vid Omberg. 



Vacker utsikt vid drottning Ommas Borg. 



Inte så mycket till borg numera. 



Vi hamnade i Vadstena, jag köpte knappar och en rundsticka. Det var rätt kallt, så vi for vidare. 



I Motala blev det ett loppis/second hand-besök och mat på Chop chop!



Sedan var vi snart hemma. Här är mina loppisfynd!



Till kvällsmat blev det smörrebröd, fantastiskt gott!



Oskar och jag spelade Racko, ett spel jag nyss köpt, som vi hade när jag var liten. 



Sen stickade jag, vi tittade på Ernst och en dokumentär om mordet på Anna Lindh. Mycket intressant!

Skönt att vara hemma igen efter en mycket härlig utflykt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar