2021-07-29

Fika och djur

Igår förmiddag åkte Håkan och jag och fikade hos Kalle och Daniella. Det är så roligt att få träffa de små! Ja, Kalle och Daniella också, förstås! Vi fikade lite, Daniella har alltid massa gott fikabröd att bjuda på. (Känner att jag borde baka mer…)



Adeline åt med hela kroppen!



Tänk att vatten alltid är så kul!



Vi köpte kräftor av dem också, och en frys, som vi får hämta när vi har kärra. 
Sen åkte vi och köpte ost i ostaffären!



När vi kom hem åkte Elvira och jag för att titta på en fölunge. Men först var det nån som hade saknat Elvira!



Fölungen Pixi är ganska skygg än så länge, hon gömde sig bakom mamma Dotti. Elvira kunde klappa lite på henne i alla fall!



Så söt!



Håkan skrapade och målartvättade altanväggen. Nu är det visst min tur att jobba…



På kvällen åt vi goda ostar, Couer Basque (Oskars favorit), Bleu D’Auvergne (mögel) och en lite starkare hårdost, Jurrasic D’Argental. 



Vi tittade lite på gamla kort och pratade minnen. Sen satt jag och stickade och tittade på Bosch tills det var läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar