2021-07-11

Gäster och änkor!

I fredags släpade Aslan in en mus. Levande. Det är inget ovanligt. När han lekte med den kom Shelly in. Aslan tappade fokus och musen försvann. Inte heller nåt ovanligt. Vi återfann den lite senare, men då var alla katter som bortblåsta. Inte heller ovanligt. 
Elvira och jag försökte få ut musen. Elvira byggde en bana av skor så den skulle springa mot dörren. Den tvärvände och sprang rakt emot henne istället och försvann igen i tumultet som uppstod. 
När den visade sig igen lite senare fick Håkan tag i den med en disktrasa och slängde ut den. 
Hur får man katten att fokusera på det den gör?



Annars så gick dan. Elvira tvättade staket hos syrran. Håkan handlade. Jag handlade sånt han missade. Vi packade. På kvällen skulle vi ha haft gäster som fick förhinder. Eftersom vi redan tinat en massa kött så bjöd vi in syrran och Johan som hjälpte oss att äta!
 Vi provsmakade Apprezzare Orange Sprits (alkoholfri) som smakade som bitter apelsinfanta. Sen åt vi himmelsk kotlett med ugnsstekt potatis. Underbart!



När gästerna gått tittade Oskar och jag på Black Widow, den senaste Marvel-filmen. Den hade biopremiär i onsdags, men tack vare Corona (antar jag) kunde vi streama den för dyra pengar, vilket ändå blev billigare än bio. Och mindre krångligt, eftersom den inte visas här på bion utan vi hade varit tvungna att åka till stan. Och mer coronasäkert!
 


Men jag längtar efter att gå på bio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar