2021-07-14

Östra Kalven och Svansen!

Igår eftermiddag gjorde Håkan och jag en oväntat härlig och vacker vandring i värmen. Vi parkerade bilen nära Högfjällshotellet, gick genom ett stugområde och kom fram till stigen, som började vid en knapplift.  Först gick den genom mossar och skog, det var skönt med lite skugga ibland kan jag ju säga.

Sedan kom vi upp och fick vacker utsikt. Ibland fläktade det till men för det mesta var det i varmaste laget.

Uppe på Östra Kalven!

Det var svårt att lokalisera själva toppen, vi gick runt och försökte stå på de flesta högre platser som fanns. Utsikten var vacker, nedan syns Hundfjället!

Mast och stuga på toppen.

Hjortron!

Vi tog en annan väg ned, med otroligt vacker utsikt.

Fika med utsikt!

När vi kom ner följde vi skidspåret tillbaka genom skogen. Jag älskar ju även att vandra i skog och det var så vackert och fridfullt!

Håkan fyllde på vatten i en bäck.

Vi såg flera gigantiska myrstackar!

Vi gick på spänger!

Här har jag åkt skoter med Kenneth en gång, tror jag. Lite mer snö då.

Östra Kalven sett från bilen. Det blev en varm men vacker vandring på drygt 7 km!

På kvällen var det förstås dags för Svansen på Skansen. Spanskt tema denna gång, så det blev tapas! Mycket gott!

Oskar fortsatte sitt jobb med att trimma, batteriet tar slut efter ca 20 min, så han kommer inte så långt varje gång.

Till efterrätt åt vi (falska) churros med nutella.

Och Håkan tog en spansk öl!

Vi tittade lite på Allsången och jag tittade på Morden i Midsomer! Äntligen! Det är sommar, det!