2019-03-28

#TBT - Branäs 2005

Jag har i många år åkt på sportlovsläger med ungdomarna i kyrkan till olika skidorter, Först som lägerdeltagare, sedan som ledare. Jag slutade med det när Elvira var liten, men när hon var 2 månader gammal åkte vi till Branäs över dagen och hälsade på i alla fall. Vi tog med Kalle, som inte åkt slalom tidigare.

Amings- och matsäckspaus!



Kalle, som då var 11 år, hade lätt att lära sig åka slalom. Först åkte vi lite själva, Kalle och jag. Håkan tog hand om Elvira, jag åkte bara och ammade nån gång tror jag. Det svåraste för Kalle var att åka knapplift, själv åkningen lärde han sig fort.


Sedan sammanstrålade vi med Maria, Kenneth, Lovisa och vår pastor Holger. Det resulterade i att Kalle åkte nerför sin första svarta backe! Inte en svår svart backe, men ändå! Han åkte också ankarlift för första gången, och ramlade, men med lite guidning från Holger gick det bra sedan!


När dagen var slut åkte vi hem. Kul att vi kom iväg och åkte lite i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar