2019-03-12

Att se fram emot!

Jag tror att det är viktigt att ha roliga saker att se fram emot. Jag har några saker inplanerade i vår som jag ser fram emot!

Det som kommer närmast i tid är vår vårresa till Ullared. Bilderna är från förra året, vi är samma gäng som åker i år plus att Elvira ska ta med en kompis. Jag gissar att vi kommer stanna och äta frukost på vägen ner, som vi brukar. Förra året måste vi ha firat Mathildas födelsedag, därav smörgåstårta och bubbel!


Lunch måste vi förstås ha, undrar var vi ska äta i år?


Elvira och jag i en provhytt. Min tanke är att jag inte ska köpa en massa kläder i år, men vi får väl se.


Jag hoppas på att vi slipper långa kassaköer, i höstas var det riktigt jobbigt.


Och jag gissar att vi kommer komma ut med massor med gula kassar!


Förra vårens bästa inköp var skruvdragaren jag köpte. Jag är fortfarande alldeles lycklig över att äga en bra skruvdragare. Jag undrar vad som kommer vara årets bästa köp?


Det jag ser allra mest fram emot i vår är att resa till Krakow. London-gänget, förstärkta med Håkan, ska åka dit. Bilderna är från när Håkan och jag var där för två år sedan. På vägen dit flög vi över Öland och såg Böda-bukten.


Jag ser fram emot att sitta på uteserveringar och äta god mat!


Torget och Mariakyrkan.


Jag hoppas att vi får fint väder så vi kan promenera i de vackra parkerna runt centrum.



Och se floden Wisla.


Kanske att vi gör ett besök vid resterna av gettot.


Håkan och jag har planer på att se Wavel-slottet..


Crème brûlée har jag vissa önskemål om att äta. Eller nån annan god efterrätt.



Naturligtvis måste vi hälsa på draken vid slottet Wavel.


Maria, Johan och Mathilda ska besöka Auschwitz. Håkan och jag känner inte att vi vill göra det igen, det var ju inte så länge sedan vi var där.


 God mat och trevligt sällskap ser jag fram emot!


 Det tredje jag har inplanerat i vår är att följa med syrran till Sälen när bostadsrättsföreningen har årsstämma.


Förra året hade vi ett par fina dagar i Sälen, det var mycket snö kvar så vi åkte längdskidor. Jag är lite rädd att det inte kommer vara så mycket snö kvar i år.


Lite god mat ska vi väl också få i oss!


Tyvärr har vi inte planerat någon sommarsemester än. Jag gillar att ha det att se fram emot också. Vi har pratat om mycket, Norge, Höga kusten, Gotland, Polen mm, men ännu har vi inte bestämt oss.

3 kommentarer:

  1. Åh, jag är med på alla tre se framemot sakerna! Som jag längtar /syster yster

    SvaraRadera
  2. Ja, du har också roliga saker att se fram emot!!!

    SvaraRadera
  3. Vad mycket roligt ni har att se fram mot :) jag håller med dig, man vill ha lite kul saker inbokade. För oss blir det inte Ullared i vår, vi ska till England/London och hälsa på äldsta dottern så vi sparar shoppingpengarna till den resan. Men lite annat kul har jag förstås att se fram mot :)

    SvaraRadera