2019-03-10

Lördag med mockning och mello!

Igår upptäckte jag att jag hade fått post, en massa fina teckningar från mina elever. Sånt blir man glad av!



Elvira red på förmiddagen och när jag hämtade henne passade jag på att hämta torv till kaninburarna. Det var nämligen dags för storstädning. 

Var är all halm? tror jag Timjan undrar. 
 


Rent och fint i buren. 



Vi hade ju småtjejerna hos oss hela dagen igår också, men dem fick ni se så mycket i förra inlägget så nu får ni se min härliga tulpanbukett istället!



Jossan kom och åt kött, potatisgratäng och rödvinsås innan hon och tjejerna åkte hem. 
Sedan var det dags för mellofinal. Barnen hade önskemål om chokladpudding, så det fick det bli. Håkan gick iväg och tittade på Morden i Midsomer istället (läs somnade). Elvira försvann upp på sitt rum och Oskar och jag satt och slötittade på mello samtidigt som vi kollade annat i mobilerna. Engagemang! Vi tittade på slutet och tyckte att rätt låt vann i alla fall. 



Jag har haft en skitnatt med hosta. Jag är fortfarande hes, ”normalhes”.  Det här är skittråkigt!

1 kommentar: