2019-03-14

Första halvan av veckan!

I måndags rensade jag kläder i groventrén. Vi har lådor med sånt som inte används så ofta, där famns nu en hel del som var för smått/hade fel färg. Jag slängde en del, det var rätt slitet, och behöll en del som extrakläder till bonusbarnbarnen. Det är så skönt att rensa!



I tisdags gick jag en promenad i solskenet. Jag hittade vårtecken!



Skönt att komma ut lite!



I onsdags inventerade jag förrådet med plastpåsar mm inför att vi ska till Ullared om en dryg vecka. 



Jag var också på vårdcentralen. Jag är fortfarande hes, jag kan prata men får inte.  Sjukskriven ett tag till, alltså. Nästa vecka ska nån från nån Logopedmottagning höra av sig. 

Så har jag lärt mig att de första bladen som kommer fram mär man odlar växter heter hjärtblad och ser helt annorlunda ut än de andra bladen. Om jag förstått saken rätt så försvinner de sedan. När de första flikiga bladen kommit fram är det dags för omplantering. Så det får jag väl ta tag i snart. 



Igårkväll lekte jag med snapchat och funderar nu på om jag ska byta stil?!



Nu är Oskar på väg till skolan och Elvira gör sig klar att gå. En vill vara där i god tid, en vill inte behöva stå där och vänta.  Dags för en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar