2010-01-09

Lördag

Håkan och Elvira har åkt för att köpa lördagsgodis, Oskar sover. Jag sitter framför datorn och fryser. Det var 12 grader inomhus i morse, nu är det 15. Kom faktiskt upp i 16 grader i köket när ungsluckan stod öppen efter att jag hade bakat bröd, men det sjönk snabbt igen. Jag är trött och har huvudvärk. Huvudvärken beror nog på att jag spänner mig för att jag fryser, tröttheten beror på att jag somnade några minuter vid tio-tiden igår och sen vaknade och inte kunde somna om. Och så blev Elvira ledsen i sömnen, så jag fick sitta uppe hos henne en lång stund. I morse kunde jag inte sova när barnen väl hade vaknat eftersom de var i vardagsrummet precis bredvid sovrummet. Låter det som om jag är på gott humör?

Det hände något roligt idag i alla fall, Mathilda kommer hem!

Skänker en liten tanke till brorsan och syrran med familj som just nu befinner sig i Thailand tror jag. Hoppas ni har det varmare än vi!

Dagens citat:
Skall du finna pärlorna
måste du gå på djupet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar