2010-01-01

December månads bokläsning

I december blev det 9 böcker, har inte haft så mycket tid att läsa den här månaden heller, känns det som. Jag har läst:




På jobbet: Hypnotisören av Lars Kepler


25/11 Eldflugornas sommar av Maeve Binchy


6/12 Den magiska källan av Maeve Binchy


10/12 Utpressningen av John Grisham


14/12 Daniel pratar inte av Marti Leimbach


16/12 Svinajakten av Anna Bovaller


19/12 Pojke försvunnen av Anna Jansson


26/12 Den förlorade symbolen av Dan Brown


28/12 Natt till den fjärde november av Karin Fossum





Kepler var en ny bekantskap, otäck men spännande. Kan absolut tänka mig att läsa fler böcker av honom. Binchy är en gammal favorit, jag älskar hennes böcker. Så många härliga människor och miljöer. Grisham är också en gammal favorit, även om det här var en ny bok, den var bra, men slutade på något sätt för fort, boken byggdes långsamt upp och sen "poff" så tog den slut. Daniel pratar inte var en intressant bok om en autistisk pojke. Fossums bok var en sån där hemsk där man inte får veta vad som hänt eller hur det slutar, avskyr sånt. Dan Browns nya var spännande och bra, även fast jag inte alltid delar hans åsikter. Som skattletarbok är den bra ända till slutet, då det blev lite platt fall, enligt mig.





Dagens citat:

Bli klok - läs en bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar