2010-10-17

Vad har hänt?

Den här helgen har jag inte varit en flitig bloggare. Jag ska göra ett försök så här på söndageftermiddagen att berätta om helgen. Jag har nog hunnit med en hel del, när jag tänker efter. Det kanske är därför som jag inte har hunnit blogga?

Fredag: Direkt efter jobbet hämtade jag Oskar på förskolan och så åkte han och jag till Ingalill för att klippa hans hår. Jag har klippt hans hår med en klippmaskin ca en gång i månaden sedan han var elva månader och det har aldrig varit några problem. Igår ville han inte sitta på pallen, eller för den delen stolen eller bordet, han ville inte ha på sig capen (eller vad nu plastskynket man har på sig kan tänkas heta?) och han ville inte bli klippt. "Ingenting" sa han upprepade gånger när vi försökte få honom att gå med på att sätta sig någonstans. Till slut blev det mutor. Att vi skulle fika när han var färdigklippt fungerade inte. Inte heller att fröknarna på förskolan skulle få se hur fin han var. När jag sa att han skulle få hålla i klippmaskinen efteråt, då började vi komma någon vart. Men det som till slut fick honom "på fall" var när farmor lovade honom att han skulle få dammsuga upp håret efteråt. DÅ gick det bra att sitta på stolen - med bar överkropp! Klippt blev han, så nu är han redo för morgondagens fotografering. Som vanligt fikade vi och hade trevligt också. Oskar önskade att kusin Jonathan skulle komma dit så de kunde leka. Det får vi försöka ordna!

Lördag: Förmiddagsfika hos mamma och pappa (ja, vi fikar mycket...), mamma tog över min älskade C905i (min gamla mobil). Jag gillade den jättemycket och kommer att sakna den, men jag har ju faktiskt inte användning för två...
På eftermiddagen begav jag mig till Metodistkyrkan. Deras församling fyller 140 år i år och kören jag sjunger i, E-kören, skulle delta med sång och lite skådespel. Det blev en trevlig och rolig eftermiddag och jag träffade en och annan gammal bekant.
När jag kom hem var vi ute en stund. Håkan och Elvira krattade löv.


Igår tände vi lyktan som vi brukar ha stående på trappan, det är mysigt med mörker så att man kan tända ljus! Till kvällsmat blev det pizza, inte så nyttigt, men gott och smidigt.


Söndag: Idag sjöng E-kören på den ekumeniska gudstjänsten i Metodistkyrkan. Hemvändande före detta församlingsmedlemmar och representanter för kommunens övriga församlingar gratulerade 140-åringen!
Nu har Elvira en kompis, Jocelyn, här på besök, snart kommer mamma och pappa och fikar. Jag har vissa planer på att försöka hinna klippa Elviras hår innan dagen tar slut.

Dagens citat:
Tala är silver, tiga är guld.

1 kommentar:

  1. ok, ta bort allt ömtåligt? då blir inget kvar för vem vet vad han kan demolera. ser fram emot lördag. hälsa pluttisar och pappa.

    SvaraRadera