2010-10-26

Trolltyg i Tomteskogen

Idag har jag bokat filmen Trolltyg i Tomteskogen (Gnomes), som äntligen kommer på DVD. Jag skulle vilja säga att jag såg den varje jul (eller strax innan) under hela min uppväxt, för så känns det, men enligt wikipedia gjordes den 1980 och visades av Sveriges television 1981, 1982, 1984, 1987 och 1989. Jag såg den några gånger (5?) från det att jag var 6 år till det att jag var 14, inte hela min barndom alltså.


Filmen handlar om skogstomten Tor som vid 101 års ålder skall gifta sig. I tomteskogen bor det troll som retar sig på att tomtarna släpper ut de djur som har fastnat i trollens fällor. Trollen smider planer på att kidnappa bruden Lisa på bröllopsdagen.



Jättekul att det äntligen går att få tag på den!

Dagens citat:
Det du gör talar högre än det du säger.

1 kommentar: