2010-10-03

Höst-lördag!

Igår var vi hos svärmor och gratulerade henne. Teckningarna som barnen hade gjort blev naturligtvis uppskattade! Elvira hade gjort en med en drake och en med ett hus. Oskar ritade så fint. När jag frågade vad det var så sa han (med ett tonläge som om jag var dum i huvudet) Tening pamor! (Dvs teckning till farmor) Självklart! Han har redan koll på färgerna, han är säker på blå, röd, grön, gul, orange, lila och rosa men lite osäker på svart, brun, grå och vit. Duktig kille! Jag tror att Ingalill uppskattade presenten från oss också, en bok om kronprinsessans bröllop. Vi fikade mycket, goda kakor och fruktsallad. Jag var övertygad om att jag aldrig mer skulle behöva äta något, så full blev min mage!
När vi kom hem släppte vi ut Levis på egen hand en stund. (Jag vet att det är mycket katt-bloggande just nu, det blir nog mindre när han blir större.) Här tittar Levis på Lisa som har fångat en mus och roar sig med den. Lisa skyndade sig att försvinna med musen så inte Levis skulle ta den ifrån henne.
Han tog sig ut genom kattluckan själv igår, men in fick vi hjälpa honom. Idag klarade han av att ta sig in själv, skönt!


Jag passade på att plocka isär studsmattan också, allt utom själva stativet är nu inburet i garaget. Hösten är här!


Igår kväll åt vi potatisgratäng och fläskytterfilé. Gott! Sedan såg vi på Marys chans, en film av Sidney Sheldon som vi började se förra helgen (den är lång). Elvira och Levis somnade i soffan. Jag gillar Levis sovstil! Håkan somnade strax innan filmen slutade, så jag satt i min ensamhet och såg slutet på filmen och Robins.


Idag har jag bakat bullar, det är ju kanelbullens dag. Barnen "hjälpte" naturligtvis till. Nu har de magarna fulla med deg... Snart har de jäst färdigt (bullarna alltså), dags att slänga dem i ugnen (fortfarande bullarna). Barnen sitter i badkaret och leker!
Snart kommer mamma och pappa hit och äter lunch. Fläsk och löksås. Inte min favorit, men uppskattas av min man och mina föräldrar. Jag får väl ta en extra bulle =)

Dagens citat:
Jag är inte överförtjust i att motstå frestelser.
William Beckford

1 kommentar:

  1. Hej
    Har inte sagt det tidigare, men oh vad söt Levis är!! Visst ärdet gosigt med katt!
    Kram Mia

    SvaraRadera