2010-10-07

Böcker i september

28/8 Fearless fourteen av Janet Evanovich
13/9 Gone - Övergivna av Michael Grant
13/9 Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer
14/9 När jag hör din röst av Stephenie Meyer
15/9 Ljudet av ditt hjärta av Stephenie Meyer
16/9 Så länge vi båda andas av Stephenie Meyer
17/9 Edward Finnigans upprättelse av Roslund & Hellström
22/9 Maskarna på Carmine Street av Håkan Nesser
25/9 Dömd på förhand av Tove Klackenberg

9 böcker... Ja, vad ska jag säga - det har varit mycket annat denna månad, mycket jobb. Sen har inte alla böcker fångat mitt intresse heller. Gone är den första delen i en spännande ungdomsboksserie. Plötsligt försvinner alla vuxna, alla över 15 år. Vad händer, och varför? Vissa likheter med Flugornas herre finns. Rekommenderas!
Twilight-serien har jag ju redan skrivit om. Den är bra!
Edward Finnigans upprättelse var intressant och hade en intressant twist på slutet. Gillar deras böcker mer och mer, skulle vilja ha dem alla...
Orkar inte skriva om alla men avslutar med några ord om Carmine Street - en hemsk men spännande historia. Väckte funderingar kring vilket som är värst, om ett kidnappat barn dör eller får leva en längre tid under mindre trevliga förhållanden?

Jag hittar inga fler bra citat i boken Kärlek - Handbok för älskande och andra drabbade. Jag önskar att jag hade ork att hitta citat som passar till inläggen, som jag gjorde i början, men det har jag inte. Jag tror jag ska hämta mina citat från min almanacka ett tag framöver. Nej, den har jag visst kvar på jobbet. Får ta dem från boken Himmelska män av Rakhsha Razani

Dagens citat:
Jag skulle erkänna mina fel om jag hade några.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar