2010-10-09

Uppdatering

Katter: Levis och Lisa verkar komma bra överens nu. Inte så att de ligger hoprullade tillsammans och sover, men de bråkar inte. Levis går ut och in genom kattluckan utan bekymmer och har inte varit försvunnen något mer. Han har dock inte kommit på att man kan bajsa utomhus istället för i lådan än...

Barn: Jag inser att Elvira börjar bli stor. Igår ville hon gå på disco. Inget småbarn längre... Men hon ångrade sig så vi hade fredagsmys med chips och dricka här hemma istället.
Oskar har kommit på att han har röstresurser och dem använder han när han försöker övertala oss till att ge honom något han vill ha. Viska existerar inte. Idag testade han att rita på soffan. När vi tog ifrån honom pennan och sa att han inte fick rita på soffan så började han gråta och ropa efter "pamor" som ska komma och vara barnvakt idag. 05.50 i morse frågade han föresten "Pamor komme nart?" (Farmor kommer snart?). Ingalill, du är efterlängtad!

Födelsedagar: I morgon fyller pappa 75 år! Jag ska leka fotograf, mamma har bett mig ta lite kort. Inte mig emot! Smörgåstårta och många sorters kakor serveras!

Kyrkan: I morgon är det Söndax. Jag ska prata om människovärde. Låter bra, men jag måste ta reda på mer exakt vad jag ska prata om =)

På dagsschemat: Ingalill ska vara barnvakt, Håkan och jag får en dag på tu man hand. Än har vi inte ens kommit på var vi ska äta, men något roligt ska vi väl hitta på!

Övrigt: Jag var på begravning igår. Sorgligt. Barn/ungdomar borde inte behöva begrava sin mamma. Tänker på dem och ber för dem.

Dagens citat:
Det är inte jag som har blivit tjock.
Världen har förminskats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar