2010-10-12

Lördag utan barn!

I lördags var Ingalill barnvakt åt barnen medan Håkan och jag roade oss i Örebro. Det var en vacker höstdag och jag kunde inte låta bli att försöka föreviga naturens vackra färger med ett höstkort. Bakom träden på detta kort skymtar Örebro slott.


Först besökte vi Marieberg, vi köpte skor åt barnen, ett kakfat med mera. Sen åkte vi in till stan. Vi hade turen att hitta en parkeringsplats precis intill de tre resturanger vi valde mellan. Först gick vi på stan en stund, köpte böcker på Myrorna (hittade flera som jag önskat mig länge, 20 kr styck!) och fikade!


Sen hittade vi tidslinjen som uppförts med anledning av att det är 200 år sedan det hölls riksdag i Örebro och Jean Baptiste Bernadotte valdes till svensk kronprins. Tidslinjen visar händelser som hänt i världen, Sverige och Örebro under de tvåhundra senaste åren. Sånt gillar jag att se på!



Värnpliktens avskaffande, Stormen Gudrun och Tsunamin är de tre senaste händelserna som finns med.


Vi valde att äta middag på Coco Thai, en thairestaurang med mycket god mat. Jag valde två rätter som vi ibland gör hemma, kycklingsoppa med kokos, lime och & champinjon samt grillspett med kyckling serverat med jordnötsås (Tom Kha Gai och Kyckling satay, typ). Man kan tycka att jag borde ha testat någon ny maträtt, men det här är ju så gott...

Det var roligt och skönt med en barnfri dag!
Dagens citat:
Det är ingen glädje i att vara sysslolös.
Det roliga är att ha mycket att göra
och strunta i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar