2019-04-20

Påskafton del 1

Precis som jul så är påsken en högtid full av traditioner. Därför värpte vår höna marsipankycklingar i morse. 



Vi hade en påskäggsjakt som vanligt. 





Och vi tog ett traditionsenligt äggjaktskort!



Ett nytt inslag ordnades av våra grannar. De hade gjort en skattjakt med qr-koder. Snälla som de var delade de informationen om den i en lokal Facebook-grupp. Sista ledtråden var att skatten fanns i barnets säng, vilket gjorde att alla föräldrar som ville kunde låta sina barn delta.



Oskar cyklade iväg!



Qr-kod vid biblioteket. 



Och vid järnvägsstationen!



Stort tack till Emelie och Andreas, jättekul att ni delade med er av detta!

Sedan var det dags att gå påskkärring. Vi hade nog världens sötaste påskkärringar! Penny hade förklädet som min mamma sydde i slöjden på sig!



På besök hos grannarna!



Vilopaus efter besök hos min mamma och Pennys och Roxannas gammelmormor och gammelmorfar. 



De fick en hel del godis och pengar...





Roxanna sov en stund i vagnen och vi andra målade ägg och åt ägg och rester till lunch. 



Penny i full koncentration!



Fortsättning följer!

1 kommentar:

  1. Vad gulligt att se alla era påsktraditioner! Kul att se att du anstränger dig för att föra våra gamla traditioner vidare till nutidens barn. Jag har många fina barndomsminnen av klä mig som påskkärring och dela ut egenhändigt målade påskkort i grannskapet; jag kommer ihåg det mer än att man fick godis (vilket verkar vara fokus nuförtiden).

    SvaraRadera