2019-04-02

Böcker i mars

27/2 Vita bergens barn av Per Anders Fogelström
4/3 Drömmen runt hörnet av Lucy Dillon
4/3 Skendöd av Louise Boije af Gennäs
5/3 Till minne av en villkorslös kärlek av Jonas Gardell
8/3 Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström
9/3 Barn av sin stad av Per Anders Fogelström
10/3 Minns du den stad av Per Anders Fogelström
12/3 I en förvandlad stad av Per Anders Fogelström
17/3 Den engelske kusinen av Jan Mårtenson
19/3 Pappas lilla flicka av Elizabeth George
19/3 Gamla synder av Elizabeth George
22/3 Till minnet av Edward av Elizabeth George
24/3 En högst passande hämnd av Elizabeth George
26/3 För hennes eget bästa av Elizabeth George
28/3 Saknade efter Josef av Elizabeth George

15 böcker i mars. Jag läste klart Fogelströms böcker om Stockholm, och som ni kanske har läst ser jag fram emot att besöka några av de platser som finns i böckerna. Sen har jag också läst Gardells barndomsskildring. Lite rörig, men klart läsvärd. Skendöd är del två i Boije af Gennäs nya serie. Den är spännande, men jag blir lite irriterad på huvudpersonens naivitet emellanåt. Sen har jag läst en av Mårtensons deckare om antikhandlare Homan, som Håkan fick i present. De är lite småcharmiga. Som synes så har jag sedan börjat plöja Elizabeth Georges böcker, från början. De är bra! Det bästa är att jag i de flesta böcker glömt vem mördaren är, jag kan ha en vag aning, men inte så mycket mer!

Måste hitta nån bra pocket att ha med till Krakow!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du tänker haka på Vårkänslor CAL! Vilken färgkombo har du beställt? Mönstret är ganska lätt att följa med bilder på varje varv så du fixar det nog:) Hoppas du dokumenterar dina framsteg på bloggarna:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag valde krokus, ville ha något vårigt och jag gillar lila! Egentligen tycker jag att de blåa färgerna är vackrast, men ville ha våriga färger den här gången.

      Radera